Maestro Guido Dieteren en zijn orkest wederom in nieuwe McDonald’s Campagne: A McDrive Roadmovie
Deze week introduceert McDonald’s wederom een nieuwe merkcampagne: A McDrive Roadmovie. De nieuwe campagne is een vervolg op de spraakmakende reclames Maestro Burger en Good Times Island en draagt het gevoel uit dat McDonald’s voor haar gasten wil betekenen: Always Open for Good Times.
Een jaar geleden namen Maestro Guido Dieteren en zijn orkest de Maestro Burger commercial op met live filmscoring orkest. Deze commercial, die nietsvermoedende klanten verraste met een live McDonald’s concert, won vele nationale en internationale prijzen en heeft een social media awareness van 90 miljoen online views (BRON: TBWA). In de zomer van 2017 werd de reclame Good Times Island gelanceerd, waarvoor Darre van Dijk samen met Guido Dieteren en Falco Borsboom de muziek componeerde. In deze commercial werden gasten vanuit de McDrive “ontvoerd” naar een speciaal gecreëerd onbewoond eiland in het IJsselmeer.
De nieuwe commercial is weer minstens zo spectaculair.
Nietsvermoedende gasten van de McDrive beleven een filmavontuur om nooit te vergeten, beginnend met het bestellen van de Maestro Burger. Een echte Hollywood voice -over, een immens filmdoek van 40 meter, 100 musici en zangers van het overweldigende The European Poporchestra & een immens koor en een episch panorama, zorgen voor fantastische kippenvel momenten bij de klanten. Alles werd live begeleid en gedirigeerd door Maestro Guido Dieteren.
Het epische hoogtepunt is die heerlijke eerste hap van de Maestro Burger. De opvallende campagnefilm maakt duidelijk dat je voor een echte Good Time bij McDonalds moet zijn: Always Open for Good Times.
Guido Dieteren en Falco Borsboom werkten weer muzikaal samen met Darre van Dijk, creatief directeur van TBWA. We Film verzorgde i.s.m. United voor de video productie. Reclame bureau TBWA was algemeen verantwoordelijk voor deze nieuwe campagne.
The European Poporchestra
The European Poporchestra maakt van orkestmuziek een unieke eigentijdse beleving. Onder leiding van Maestro Guido Dieteren transformeert het orkest in swingende orkestarrangementen en maakt het van klassieke songs bruisende innovatieve klassieke muziek. Niet voor niets beleeft Guido’s Orchestra een groeiende internationale solo carrière en is het orkest al 12 jaar de muzikale rode draad van Symphonica in Rosso.
Credits Agency: TBWA\NEBOKO Client: McDonald’s Nederland Muziek: Darre van Dijk Arr: Guido Dieteren en Falco Borsboom Productiemaatschappij: WeFilm & United Locatie: McDonald’s Uithoorn
Comments