Violist-dirigent Guido Dieteren kwam al eerder dit jaar al in de schijnwerpers te staan door zijn medewerking aan de veelbesproken McDonald’s commercial voor “The Maestro burger“. Deze commercial werd vorige week bekroond met een bronzen leeuw tijdens het jaarlijkse wereldwijde reclamefestival “Cannes Lion” (FR).
Het regende een week lang reclameprijzen op het festival Cannes Lions 2017. Ook Nederland won dit jaar meermalen. Wat waren de grote en inspirerende campagnes? Aan wie kan de marketeer een voorbeeld nemen?
De TV reclame “The Maestro” van McDonald’s, reclamebureau TBWA\Neboko, WeFilm, Darius Dante, Guido’s Orchestra en Wendy Kokkelkoren won brons in de categorie “Entertainment for Music” (75 nominaties stonden op de shortlist voor deze prijs).
Voor deze grote TV spot verraste Maestro Guido klanten tijdens een verborgen camera-actie. Nietsvermoedende klanten die een Maestro Burger bestelden, werden plotseling via schermen live toegespeeld door Guido’s Orchestra. Iedere handeling werd live begeleid met bijpassende speciaal gecomponeerde muziek. Zangeres Wendy Kokkelkoren – de vrouw van Guido – zong de klanten samen met een groot koor toe. De muzikanten zaten stiekem in een orkestgebouw om de hoek en konden alles live volgen via grote beeldschermen. De klanten werden daarna onder luid applaus in de zaal onthaald. Voor McDonald’s won reclamebureau TBWA\Neboko de de Award in de categorie Entertainment for Music. De Cannes Lions, zijn de Oscars van de reclame wereld.
Guido: “Ik ben heel trots op deze internationale waardering en bedank dan ook namens Guido’s Orchestra alle medewerkenden, alle musici en zangers en McDonald’s, TBWA\Neboko, WE Film, Darius Dante, Falco Borsboom en Wendy in het bijzonder.”
Comments